Veje og parkering
  • Få siden oplæst

Kommunens aftale med DONG om vedligeholdelse af vejbelysning

Høje-Taastrup Kommune har en aftale med DONG Energy, som foruden at levere strøm tillige vedligeholder vejbelysningen.

DONG opererer med følgende servicestandarder:

Servicestandard A: Alvorlige fejl, som DONG Energy starter løsningen af indenfor 2 timer og udbedrer indenfor 24 timer fra kendskab

  • Defekte anlæg med berøringsfare
  • Strækningsfejl med mere end 5 armaturer efter hinanden uden lys, vejkryds, fodgængerovergange etc.

Servicestandard B: Fejl, som DONG Energy udbedrer indenfor 5 arbejdsdage fra kendskab

  • strækningsfejl med 3-5 armaturer efter hinanden uden lys
  • anlæg som støjer
  • Enkelt armaturer uden lys - med Smart Light

Servicestandard C: Fejl, som DONG Energy udbedrer indenfor 10 arbejdsdage fra kendskab ekskl. Smart Light

  • Enkeltarmaturer uden lys
  • I forbindelse med udbedring af fejlene gennemgår og løser DONG Energy de fejl, der må findes under samme fotocelle

Servicestandard D: Fejl, som DONG Energy udbedrer hurtigst muligt

  • Fejl hvor der skal bestilles materialer hjem, herunder farvede master og specielle armaturer samt fejl som følge af hærværk, storm eller lignende

Hovedeftersyn

På DONG Energy ejede anlæg uden Smart Light foretages 4 hovedeftersyn om året

På Smart Light anlæg foretages 2 hovedeftersyn om året.

DONG Energy oplyser at de løser opgaverne på hverdage mellem kl. 7 og kl. 15. Opgaver, der falder indenfor Servicetandard A, løser DONG Energy døgnet rundt.

DONG Energy kan kontaktes døgnet rundt på tlf. nr. 72 10 20 30

På DONG Energys hjemmeside kan man selv fejlmelde gadelyset Fejlmeld dit gadelys

 

Opdateret 19. januar 2015

Ansvar for denne side

Driftsby

T: 43 59 11 00
E-mail: driftsby@htk.dk