Sagsbehandlingsfrister

Vores generelle målsætning er, at alle skriftlige henvendelser fra borgerne skal behandles hurtigst muligt, og senest 10 arbejdsdage efter modtagelsen.

På nogle områder er der dog fastsat tidsfrister i lovgivningen, som kommunen skal følge.

For at sikre at sagsbehandlingen foregår på et forsvarligt grundlag kan det være nødvendigt at indhente yderligere oplysninger fra f.eks. borgeren selv eller andre myndigheder/sagkyndige, før en sag kan blive færdigbehandlet. I disse tilfælde kan sagsbehandlingstiden blive forlænget.  

Hvad kan jeg som borger forvente, når jeg har en sag i gang hos kommunen?

  • At sagen bliver behandlet så hurtigt som det er muligt under hensyntagen til, at sagen skal behandles på et forsvarligt grundlag
  • At du får skriftlig besked, såfremt de generelle/lovbestemte sagsbehandlingsfrister ikke kan overholdes
  • At afgørelser på sager bliver meddelt skriftligt
  • At du sammen med afgørelsen modtager oplysninger om eventuelle ankemuligheder og tidsfrister
Luk alle
Udfold alle