Du ansøger ved at udfylde ansøgningsskemaet.
Har du brug for at få tilsendt et skema kontakter du Anja Mørkeberg pr. telefon 43 59 15 94 eller pr. mail til fritidkultur@htk.dk
Når Socialudvalget har truffet beslutning om fordelingen af midler, gives der skriftlig besked til ansøgerne.
Vejledning til ansøgningsskema vedrørende tilskud til frivilligt socialt arbejde efter § 18
1. Foreningens navn og kontaktpersonens navn, adresse og telefonnummer samt CVR-nummer: For at kunne modtage offentlige tilskud skal foreningen have oprettet et CVR-nummer og en Nem-konto til foreningen. Et CVR-nummer kan oprettes på www.webreg.dk
2. Kort beskrivelse af foreningen: Beskriv foreningen og dens aktiviteter? Laver foreningen frivilligt opsøgende arbejde? Hvor mange frivillige er involveret? Har foreningen medlemmer? Er der ansatte i foreningen? Hvor gammel er foreningen?
3. Projektets titel: Hvis projektet ikke har en egentlig titel, skriv da hvilken aktivitet, der søges penge til fx ”Besøgsvenner” eller ”Materiale til lektiehjælp”.
4. Kort beskrivelse af projektets/indsatsens formål og indhold: Kort beskrivelse af, hvad det er for et projekt, der søges tilskud til f.eks. besøgsvenner, lektiehjælp eller andet. Hvad er formålet med projektet? Hvordan retter projektet sig mod socialt udsatte?
OBS: Ønsker I at søge midler til flere projekter, udfyldes et ansøgningsskema for hvert projekt.
5. Målgruppe for projektet: Beskriv, hvem der er projektets målgruppe?
6. Hvori består den frivillige indsats? Det er vigtigt at gøres rede for hvordan den frivillige sociale indsats indgår i projektet. Det er en forudsætning ifølge lovgivningen, at den økonomiske støtte retter sig mod den del af det frivillige sociale arbejde, hvor den frivillige indsats er den afgørende.
7. Hvor mange deltagere forventes der i projektet? Skriv det samlede antal deltagere og antallet af dem, der har bopæl i Høje-Taastrup Kommune. Husk også at skrive antallet af frivillige. Da projektet ikke er afholdt endnu, skrives det forventede antal.
8. Evt. samarbejde med andre foreninger: Skriv, hvis foreningen har et samarbejde med andre foreninger – eller med fx kommunale institutioner.
9. Foreningens samlede økonomi: Beskriv den samlede økonomi – eller vedhæft et budget eller sidste års regnskab.
10. Beløb der søges om: Skriv det samlede beløb, der søges om.
11. Hvad skal beløbet dække? Giv en udførlig beskrivelse af, hvad beløbet skal dække.
12. Overslag over det samlede budget for projektet: Lav et budget over ALLE de forventede udgifter - også dem der ikke søges om tilskud til. Det er vigtigt, at de enkelte udgiftsposter fremgår af budgettet. Vedlæg gerne budgettet som bilag.
13. Er andre med til at finansiere: Skriv, hvis der er andre, som også betaler til projektet. Skriv også, hvis I har søgt eller overvejer at søge om penge fra andre til projektet - også selvom I endnu ikke ved om de bliver bevilget.
14. Tidligere støtte: Skriv, hvis foreningen før har modtaget støtte fra Høje-Taastrup Kommune – enten til dette projekt eller andre projekter. Det gælder også anden økonomisk støtte end § 18-tilskud.
15. Egenbetaling: Skriv, hvis der er brugerbetaling og hvor stor brugerbetalingen er.
16. Erklæring om indhentelse af børneattester: Her skriver du under på, at foreningen vil indhente børneattester, hvis I har relationer til børn og unge under 15 år. Selvom projektet som udgangspunkt ikke har til formål at inddrage børn og unge under 15 år, forpligter projektejer sig, ved at sætte kryds, til at indhente børneattester, hvis projektet udvikler sig sådan, at frivillige eller ansatte i projektet får relationer til børn og unge under 15 år. Dette er en forudsætning for at få tilskud fra Høje-Taastrup Kommune.
17. Dato og underskrift: Underskrives af formanden/den person, der har ansvaret for ansøgningen.