Foreninger
  • Få siden oplæst

Lovpligtig digital postkasse til alle foreninger

Herunder finder du information om, hvordan du som folkeoplysende eller frivillig social forening kan oprette en digital postkasse.

Kommunen er fra d. 1. november 2013 forpligtet til at sende post til foreningens digitale postkasse. Al post til foreningen fx materialet omkring de årlige ansøgninger, vil fremover kun blive sendt til foreningens digitale postkasse.

Det betyder, at foreningen skal oprette en digital postkasse, så breve kan finde vej til foreningen.

Sådan gør du

  1. Opret en medarbejdersignatur
  2. Opret en digital postkasse

Hvordan opretter jeg en medarbejdersignatur

For at oprette og bruge den digitale postkasse, skal du have en NemID medarbejdersignatur. Du kan ikke bruge din private NemID.

Når du bestiller foreningens medarbejdersignatur, skal den tegningsberettigede skrive under på en aftale som sendes med e-mail, fax eller brev til Nets DanID.

Bestil NemID medarbejdersignatur

Når du har fået foreningens medarbejdersignatur, kan du oprette den digitale postkasse. Det kan du gøre her: virk.dk/postkasse, hvor du også kan læse mere.

Postkassen er gratis.

Se spørgsmål og svar om digitale signaturer

Gode råd

  • Opret en medarbejdersignatur i god tid, der kan være ventetid
  • Opret postkassen allerede nu, så I kender funktionerne, inden postkassen bliver lovpligtig
Opdateret 10. april 2017

Ansvar for denne side

Fritids- og Kulturcenter

T: 43 59 10 00