Natur og udeliv
  • Få siden oplæst

Fløng Kirke - Møllebakken

Floeng - Moellebakken

Klik her for at forstørre og udskrive kortet.

Loeb Vandresti Cykling

Gå på jagt efter rester af den nu ”udslettede” landsby Fløng. Turen gennem Fløng er en kort tur på 3.3 km og velegnet til en eftermiddagstur for hele familien. På turen kommer i forbi Engvadgårdsparken med Fløngs eneste bevarede gadekær og Møllebakken med en fin udsigt over byen.

God tur!

Rutebeskrivelse

Turen starter ved Fløng Byvej, hvorefter I bevæger jer mod Fløng Skole, og drejer til venstre til Engvadgårdsparken. I Engvadgårdsparken har I mulighed for at plukke et æble til turen ved et af frugttræerne eller lade op til gåturen ved at nyde et kort hvil i en af vippestolene. Se mere om Engvadgårdsparken her (link til Engvadgårdsparken).
Herefter bevæger I jer videre gennem parken. Drej til venstre ad Ved Gadekæret, og følg herefter vejen til I når Hedevej. Herefter drejer I til venstre og kort efter til højre mod det grønne område ved Møllebakken.  Stop ved Møllebakken og gå op mod toppen af bakken. Her er der en fin udsigt over Fløng.
Fortsæt turen af de små stier til Vasby Å til I når Nørreled. Drej herefter mod venstre og følg vejen. Drej ad stien mellem Fyrrevang og Bøgevang. Drej til højre ad stien ved Møllebakken, og I er kort efter ved turens start.