Corona: Gradvis åbning af Høje-Taastrup Kommune

Denne side opdateres løbende. Sidst opdateret 2. juli 2020 kl. 13:45.

Høje-Taastrup Kommune er i gang med at genåbne en lang række kommunale aktiviteter og institutioner. Genåbningen sker i takt med regeringens udmeldinger. Vi handler ud fra Sundhedsstyrelsens anbefalinger, og derfor vil man flere steder opleve, at tingene skal gøres på en anden måde, end man plejer - for vi skal fortsat passe godt på hinanden og forebygge spredning af virus.

    Rådhuset: Borgerservice, Jobcenter og Ydelsesafdeling er genåbnet 

    De øvrige centre på rådhuset er et stykke tid endnu lukket for fysisk fremmøde for at sikre en gradvis og forsvarlig genåbning.

    Borgerservice

    Borgerservice genåbnede den 15. juni. Vi er glade for at kunne tage imod jer igen, men der kan være kø. På grund af Covid-19 må der kun være 40 borgere i venteområderne på rådhuset (med ca. ti medarbejdere når vi dermed op på forsamlingsrestriktionen på max 50 personer). Derfor kan du risikere at skulle vente udenfor, hvis der kommer mange borgere fra på mandag.

    Bestil tid til pas, kørekort mv. 

    For at undgå ventetid vil vi opfordre til, at du bestiller tid her på kommunens hjemmeside. Her er det er muligt at bestille tid til pas, kørekort mv. 

    Det er i øjeblikket desværre ikke muligt at bruge borger-PC'erne på grund af risiko for smittespredning af Covid-19.

    Jobcenter og Ydelsesafdeling

    Jobcentret og Ydelsesafdelingen genåbnede også den 15. juni. Vi opfordrer dog til, at du så vidt muligt henvender dig pr. mail eller telefon:

    • Hvis du allerede har en sag, kan du ringe direkte til din sagsbehandler eller skrive direkte på mail til vedkommende.
    • Hvis du ikke har en aktiv sag i Jobcentret, kan du ringe på tlf. 43 59 10 00 eller skrive en mail til bac@htk.dk - skriv gerne i emnefeltet, hvad din henvendelse drejer sig om, så vi hurtigst muligt kan sikre en besvarelse.

    Hvis der er behov for fysisk fremmøde, er du velkommen til at henvende dig på rådhuset, men der kan være øget ventetid på grund af adgangsbegrænsningen som følge af Covid-19-reglerne.

    Øvrige henvendelser

    Hvis du har en igangværende sag på et andet område end de ovenstående, kan du skrive til den konkrete medarbejder.

    Har du spørgsmål vedrørende affald, rotter, trafiksignaler og vejbelysning, skal du kontakte Driftsbyen på telefon 43 59 11 00 i følgende tidsrum:

    • Mandag-torsdag kl. 8-15
    • Fredag kl. 8-12

    Har du spørgsmål vedrørende vand og kloak, skal du kontakte HTK Forsyning på telefon 70 20 51 20, som har åbent i samme tidsrum som ovenfor.

    Luk alle
    Udfold alle
    Publiceret: 02. juli 2020