Når du bliver tilbudt hjemmepleje, får du en daglig kontaktperson, som tilrettelægger din støtte sammen med dig. Du får også en mappe med telefonnumre og andre relevante oplysninger.
Hjemmeplejen arbejder for, at der kommer så få personer som muligt i dit hjem. Ved ferie og sygdom og hvis du får hjælpe flere gange i døgnet, må du dog forvente at der kommer forskellige medarbejdere. Medarbejderne koordinerer med hinanden, så de kender dine behov.
Rehabiliterende hjemmepleje
Hjemmeplejen lægger vægt på, at du kan deltage mest muligt selv, i den støtte du får. Det gør vi, fordi selv små daglige gøremål kan være med til at styrke eller bevare dine færdigheder. Det tror vi på, også gør en forskel for din livskvalitet.
Fleksibilitet i hjemmeplejen
Du kan aftale med hjemmeplejen, hvordan støtte skal tilrettelægges fra gang til gang. Du kan også bytte, så længe det er inden for rammerne af den støtte, du modtager. Det betyder for eksempel at du kun kan bytte personlig pleje til praktisk hjælp eller omvendt, hvis du er bevilget begge dele. Bytter du den samme støtte tre gange i træk, vurderer vi sammen, om dine behov har ændret sig og om der er brug for at ændre den støtte, du er bevilget.
Hvis du ønsker at klage
Er du ikke enig i en afgørelse fra Visitationen, kan du klage indenfor fire uger. Når du modtager en afgørelse, følger der altid en vejledning med, så du kan se, hvordan du klager. Er du utilfreds med kvaliteten af den støtte, du modtager, for eksempel hjemmepleje eller madservice, skal du først forsøge at løse det direkte med leverandøren. Lykkedes det ikke, kan du kontakte Visitationen, der vil forsøge at hjælpe dig. Ønsker du at andre klager på dine vegne, for eksempel en pårørende, er det vigtigt, at du giver dem en fuldmagt, så vi ved, at de har dit samtykke.