Hjem Borger Borgerservice Flytning og adresse Fjern person fra din adresse

Fjern person fra din adresse

Hvis der er en person tilmeldt på din adresse, som ikke bor der, kan du anmode om at få personen fjernet fra din adresse.

Hvis du kender personen i forvejen, kan du selv bede ham eller hende flytte adressen. Det går oftest hurtigere, end hvis Folkeregistret skal tage sig af sagen.

Mens sagen bliver behandlet, vil den person, du vil have fjernet, stadig være registreret på din adresse.

Det er gratis at få fjernet en person fra adressen, som kan gøre via vores selvbetalingsløsning eller ved skriftlig henvendelse til Folkeregistret.

Fjern selv personen med vores digitale løsning

Du kan fjerne en person fra din adresse ved at bruge vores digitale løsning, hvor du logger på med MitID og foretager fjernelsen.

Fjern person fra din adresse med MitID

Fjern personen ved henvendelse til Folkeregisteret

Har du ikke mulighed for at bruge vores selvbetjening, når du ønsker at fjerne en anden person fra din adresse, skal du sende følgende dokumentation til Folkeregistret:

• Kopi af din lejekontrakt, andelsbevis eller skøde
  • Oplysning om fraflytningsdato på den/de personer der ønskes frameldt adressen samt adressen, hvis du ved hvor den/de er flyttet hen.
  • Brev med information om, hvem der skal bo på adressen. Husk, at du skal oplyse fulde navne samt fødselsdatoer på alle beboere

Ovennævnte oplysninger skal indsendes med almindelig post til kommunens adresse, att.: Folkeregistret.

Hvis du ikke har mulighed for at skrive brev eller mail, kan du møde op i Høje-Taastrups Borgerservice og udfylde en tro og love erklæring. Du skal bestille en tid hos Borgerservice.

Borgerservice

Telefon: 43 59 10 00  |  e-mail: kommune@htk.dk  |  Send sikker mail (Digital Post  |  Åbningstider og adresse