Hjem Borger Støtte og omsorg Kurser til forældre og børn Invest in play 2-8 årige

Invest in play 2-8 årige

IIP er et kursusprogram, der støtter forældre i udviklingen af et mere positivt samvær med deres barn.

Find information om Invest in play - IIP

Invest in play, eller forkortet til IIP, henvender sig til forældre med børn i alderen 2-8 år. Kurset er en hjælp til du / jer som forældre, der oplever, at I i jeres hverdag med barnet har mange konflikter og udfordringer for eksempel i forbindelse med kravsituationer.

Har du/I som forældre udfordringer med

• At få dit barn til at spise, det der bliver serveret til aftensmad?
  • At få børstet tænder på dit barn?
  • At dit barn ikke vil slippe iPaden?
  • At dit barn kommer i konflikter med andre børn?
  • At dit barn har svært ved at komme i seng om aftenen?
  • At dit barn har svært ved at koncentrere sig?
  • Mange konflikter i hjemmet?

Hvis du/I kan sige ja til en eller flere af ovenstående punkter og har børn i aldersgruppen, kan du/I melde dig et IIP forældre-kursus.

Gennem hjælpsomme metoder og konkrete redskaber støtter IIP-forløbet jer til at få genoprette et positivt samspil med større forståelse for jeres barn, samspillet og egne handlemuligheder.

I denne film fortæller både forældre og underviserne om IIP-kurserne, og hvad man kan få ud af at deltage.

Programmerne styrker forældrenes kompetencer, forebygger og reducerer børnenes vanskelige adfærd og fremmer børnenes sociale, følelsesmæssige, fysiske og sproglige kompetencer.

Programmet tilbydes som gruppeforløb, hvor forældre til max 8 børn mødes til en ugentlig session af to timer hen over en periode på ca. 3 måneder.

Kurset afholdes på torsdage hele efteråret fra kl. 17-19.30. Der vil være mulighed for børnepasning.

Undervisningen er praktisk orienteret med videoklip, øvelser, drøftelser af metoder og principper, udveksling af egne erfaringer samt hjemmeopgaver mellem sessionerne.

Underviserne er uddannede psykologer, sundhedsplejersker og pædagoger.

Vi har kursusstart til IIP tre gange om året - i et rul med opstart i august, november og februar.

Du kan søge om deltagelse året rundt, og vi afholder løbende visitationssamtaler.

Når vi har modtaget din ansøgning, vil du blive kontaktet af en kommende gruppeleder og inviteret til en visitationssamtale. Her vil vi fortælle mere om kursets rammer, indhold og temaer, og du vil få mulighed for at uddybe de udfordringer og behov, der ligger til grund for ansøgningen.

På baggrund af visitationssamtalen vil vi sammen finde ud af, om IIP er det rette tilbud til dig og din familie.

Har du spørgsmål til kursets indhold eller ansøgningsprocessen, er du velkommen til at kontakte IIP-koordinatoren:
Tine Johnsen på telefon 29 10 80 64 eller mail til tinejo@htk.dk

Du er også altid velkommen til at søge råd og vejledning omkring optagelse på IIP hos dit barns sundhedsplejerske, pædagog, børne- og ungerådgiver og evt. PPR-medarbejder.

Benyt det elektroniske ansøgningsskema.

Familie- og Dagtilbudscenter

Telefon: 43 59 10 00  |  e-mail: fdc@htk.dk  |  Telefontider  |  Adresse

Brug sikker mail (Digital Post), hvis du sender følsomme eller fortrolige oplysninger.

Høje-Taastrup Kommune