Hjem Borger Støtte og omsorg Kurser til forældre og børn Sorggruppe for børn og unge ml. 6-18 år

Sorggruppe for børn og unge ml. 6-18 år

Sorggruppen er for børn og unge mellem 6 og 18 år, hvis far, mor, søster eller bror er død eller livstruende syg

Hvem kan deltage?
Børn og unge mellem 6 og 18 år, der har mistet en far, mor, søster, bror eller anden nærtstående.

Hvorfor deltage i gruppen?
Barnet eller den unge kan være sammen med andre børn, der har oplevet det samme. De kan tale om deres tab og sorg, og snakke om det, der nu er anderledes.

Hvordan er gruppen?
Gruppen ledes af sundhedsplejerskerne Kirsten Holm Hels og Anette Bryndum Larsen.
Der kan være op til 12 børn/unge i gruppen. Der kan komme nye børn ind i gruppen undervejs.

Praktiske oplysninger

• Gruppen mødes onsdage i ulige uger kl. 15.30 – 17.30
  • Sted: Familiens Hus, Gadehavegårdsvej 7, 2630 Taastrup
  • Tilbuddet er gratis

Møde- og tavshedspligt

• Det er vigtigt for gruppen, at der meldes afbud, hvis man ikke kan komme.
  • Der er tavshedspligt, hvilket vil sige, at det der bliver sagt i gruppen, ikke bliver sagt til andre udenfor gruppen.

Vil du vide mere?

• Sundhedsplejerske Kirsten Holm Hels. Tlf. 2310 9235 eller mail: kirstenhel@htk.dk
  • Sundhedsplejerske Anette Bryndum Larsen. Tlf. 2026 9206 eller mail: anettelar@htk.dk

Familie- og Dagtilbudscenter

Telefon: 43 59 10 00  |  e-mail: fdc@htk.dk  |  Telefontider  |  Adresse

Brug sikker mail (Digital Post), hvis du sender følsomme eller fortrolige oplysninger.