Hjem Borger Støtte og omsorg Voksne med behov for støtte Du er voksen, har det svært og ved ikke, hvor du skal gå hen

Du er voksen, har det svært og ved ikke, hvor du skal gå hen

Hvis du befinder dig i en udfordrende situation, som du ikke ved, hvordan du skal komme videre fra, kan kommunen måske hjælpe dig på vej.

Det kan være du har sociale problemer, er depressiv, er ved at blive skilt eller har mistet din bolig eller dit job? Det kan også være, du har svært ved at sætte ord på, hvad der er galt, eller du er i en krisesituation, som du ikke selv kan komme videre fra.

Find information om

• Er du over 18 år og har et fysisk handicap, sindslidelse eller sociale problemer, og du er i en situation hvor du har behov for hjælp, er STRAX-huset et hurtigt og fleksibelt tilbud om rådgivning. Læs mere om STRAX-huset
  • Oplever du en midlertidig krise, har du en psykiatrisk diagnose, eller er du pårørende til en, kan du få rådgivning over telefon, chat eller mail hos Psykiatrifonden.

Se forskellige muligheder for økonomiske tilskud i kommunen.

Gældsrådgivning: Du kan få fortrolig rådgivning af frivillige bankrådgivere og jurister, som kan hjælpe dig med at skaffe overblik over din økonomiske situation, afdrage gæld eller betale regninger. Uanset hvilke økonomiske udfordringer du har, kan du få hjælp til at tage hånd om din privatøkonomi af uvildige rådgivere.

Læs om gældsrådgivning hver anden onsdag i Paraplyen i Taastrup.

Læs om gratis økonomisk vejledning hos Forbrugerrådet

Læs om gratis økonomisk rådgivning hos KFUM

Har du en særlig problematik, så se flere muligheder for åben anonym rådgivning.