Skip til hoved indholdet

CVR-nummer og NemKonto

Hvis din forening modtager tilskud fra kommunen, er det lovpligtigt at foreningen har et CVR-nummer og en NemKonto

Foreninger der har brug for et CVR-nr., kan selv gratis registrere sig online hos Erhvervsstyrelsen.

Sådan får din forening et CVR-nummer

Foreninger der har problemer med at få et CVR-nummer., kan henvende sig til Erhvervsstyrelsens kundecenter (klik på fanen kontakt).

Sådan får din forening en NemKonto

  1. Efter at din forening har fået et CVR-nummer, skal du kontakte banken.
  2. Banken opretter en NemKonto, som tilknyttes foreningens CVR-nummer.

Husk at oplyse CVR-nummer og NemKonto til kommunen

Når foreningen har fået sit CVR-nummer og en NemKonto, er det vigtigt, at I giver os besked, idet vi skal bruge foreningens CVR-nummer, når vi skal udbetale penge til jeres NemKonto.

 

Fornyelse af frivillige foreninger hvert 3. år

En frivillig forenings CVR-nummer skal fornys hvert 3. år. Jeres forening får automatisk en meddelelse i foreningens digitale postkasse, når det er tid til at forny CVR-nummeret.

Læs mere om foreninger og Nemkonto

Læs mere om lov om ændring af lov om offentlige udbetalinger m.v.

Hold dig orienteret om Høje-Taastrup Kommune

Høje-Taastrup Kommune
Rådhusstræde 1
2630 Taastrup

CVR: 1950 1817

Telefon: 43 59 10 00
Mail: kommune@htk.dk

Genveje