§ 1.Formål:
Musikudvalget skal virke til fremme af musiklivet og medvirke til at samordne den musikalske virksomhed i Høje-Taastrup Kommune.
Musikudvalget kan nedsætte underudvalg, der kan arbejde med opgaver og initiativer indenfor specifikke opgaveområder.
§ 2. Opgave:
Musikudvalgets opgave er først og fremmest at være koordinerende, stimulerende og rådgivende i alle vigtige spørgsmål angående musikaktiviteter i Høje-Taastrup Kommune.
Opgaveområder:
- Koordinering af musikundervisningen mellem folkeskolerne, Høje-Taastrup Gymnasium og Musikskolen.
- Initiativer vedrørende skolekoncerter.
- Koordinering af musiktilbud i førskole området (Musikskolen, daginstitutioner, dagpleje m.m.).
- Øvelokaler
- Afholdelse og støtte til professionelle koncerter
- Koordinering og rådgivning vedrørende indkøb og udlån af instrumenter og udstyr til skolerne, kultur-/medborgerhuse m.m.
- Tage initiativ til og støtte forskellige projekter og aktiviteter, der kan virke til fremme af musiklivet i Høje-Taastrup Kommune
§ 3. Medlemmer
Udvalget består af 7 medlemmer:
- 1 repræsentant fra Musikskolen
- 1 repræsentant fra folkeskolerne
- 1 repræsentant fra Høje-Taastrup Gymnasium
- 1 repræsentant fra klubområdet
- 1 repræsentant fra ungdomsskole området
- 1 repræsentant fra koncertarrangerende kulturinstitutioner
- 1 repræsentanter fra det lokale musikliv
ad 6: Taastrup Kulturcenter, Medborgerhuset, Hedehuset, Bibliotekerne, Taastrup Teater
ad 7: f.eks.
Udvalgets medlemmer vælges i lige år.
Medlemmer under 1-6 udpeges af respektive forsamlinger
Medlemmer under 7 vælges på et offentligt fælles møde.
§ 4.
Musikudvalgets beslutninger træffes ved almindelig stemmeflerhed.
§ 5.
Udvalget mødes ordinært fire gange om året. Udvalget vælger selv formand og næstformand.
Ekstraordinære møder kan indkaldes efter behov.
§ 6.
Musikudvalgtes administration henlægges til Musikskolen.
§ 7.
Ændringer af denne vedtægt skal godkendes af Byrådet.
Således godkendt af Byrådet i Høje-Taastrup Kommune d.20.maj 2008.