Hjem Borger Fritid og udeliv Aktiv fritid Åben hal - book en tid

Åben hal - book en tid

Book ledige tider i flere af kommunens idrætsfaciliteter og invitere vennerne til badminton, fodbold, basket - eller hvad I nu finder på.

Find svar på spørgsmål om bookning af ledige tider

Der kan bookes tider her:

• Børne- og Kulturhuset - store sal
  • Charlotteskolen - hallen
  • Fløng skole - gymnastiksal
  • Hedehusene Idrætscenter
  • Læringshuset - hallen
  • Taastrup Idrætscenter
  • Torstorp skole - hallen

For at komme i gang skal du enten downloade appen "WannaSport" via App Store eller Google Play.

WannaSport til iOS

Du kan også tilgå WannaSport via almindelig pc - gå ind på www.wannasport.dk

For at bruge systemet, skal du oprette en profil.

• Faciliteterne stilles til rådighed i tidsrum, der ikke anvendes til kommunale formål.
  • Booking af tider/aktiviteter i forbindelse med Åben Hal bookes gennem WannaSport, hvor der betales for anvendelsen via WannaSport.
  • Kommunen stiller lokaler til rådighed med lys varme, rengøring, indretning og udstyr til de udbudte aktiviteter. Da rengøring af skolerne normalt foregår om morgenen, kan man ikke forvente at lokalerne er ny-rengjorte.
  • Omklædningsrummene kan benyttes.
  • I skolehallerne skal brugerne selv sørge for at sætte udstyr op og tage det ned igen indenfor den bookede tid.
  • Brugere må ikke benytte udstyr, der sætter mærker eller hakker i gulvet. (F.eks. udendørs sko, udendørs udstyr, sko med såler, der sætter mærker på gulvet og lignende).
  • Ordensreglerne skal følges og man skal rette sig efter instrukser fra brandmyndighed eller anden myndighed på stedet.
  • Hvis man som bruger laver skader der ikke skyldes almindelig brug eller ikke overholder ordensreglerne kan brugeren pådrage sig et erstatningsansvar. Hvis brugeren overtræder eller groft misligholder ordensreglerne, og dette medfører et økonomisk tab for Kommunen, vil denne udgift blive opkrævet brugeren.
  • Kommunen påtager sig intet ansvar for eventuel overlast eller tyveri af brugerens ejendele.
  • I tilfælde af, at hallen eller omklædningsrum ikke efterlades i opryddet tilstand, vil der blive opkrævet et gebyr på kr. 500 som skal dække udgiften til oprydning/rengøring.
  • Kommunen står ikke til ansvar for skader sket ved brug af udstyr/inventar, som ikke hører til den bookede aktivitet.
  • Ved udløsning af brandalarm, uden et tilfælde af brand, bliver brugeren pålagt et gebyr på kr. 5300 som er den direkte udgift der opkræves af Østsjællands beredskab.
  • Ved udløsning af tyverialarm, bliver brugeren pålagt et gebyr på kr. 580 til dækning af udgiften til vagtkørsel.
  • Det er ikke tilladt at indtage alkohol eller at ryge på skolernes/faciliteternes område, hverken ude eller inde, i forbindelse med Åben Hal-bookinger.
  • Det er ikke tilladt at benytte faciliteterne i Åben Hal til kommerciel aktivitet af nogen art.

Hvis du har problemer med Wannasport app'en eller din smskode ikke virker, skal du kontakte Wannasport på følgende nummer: 71 99 26 44.

Har du andre spørgsmål eller kommentarer, så send en mail til Fritid og Kultur.