Hjem Borger Fritid og udeliv Aktiv fritid Hvad kan jeg gå til

Hvad kan jeg gå til

Fægtning eller volleyball? Krav Maga eller boksning? Fodbold eller skydning? Billedskole, filmklub, skak eller rollespil? Der er masser af muligheder for at være aktiv i fritiden.

Brug for hjælp - så kontakt en fritidsvejleder

Hvis du har brug for hjælp til at finde en forening eller til at finde ud af, hvilken fritidsaktivitet der kunne passe til dig eller dit barn, kan du skrive til fritidsvejledning@htk.dk eller ring til Camilla på telefon: 21 16 18 23 eller Julie på telefon: 40 23 67 08.

Er dit barn interessereret i billedkunst, musik eller drama? Kontakt kommunens Kulturskoler

Følg "Aktiv Fritid i HTK" på Facebook

Aktiv-Fritid-børn-og-unge-2023-2024.pdf

Børn og unge

Specialsportguiden er et katalog med alle tilbud til handicappede i hovedstadsområdet.

Se specialsport Guide

Vandgymnastik

Whist

Find info om

Foreningerne ledes af selvstændige bestyrelser, som er demokratisk valgt af foreningens medlemmer.

Det er foreningerne bestyrelse der bestemmer hvilke aktiviteter foreningen udbyder og hvad det skal koste at være medlem af foreningen

Man betaler kontingent for at være medlem af en forening. Kontingentet går for eksempel til at købe udstyr som bolde og trøjer og til at betale for kampe og stævner.

I mange foreninger er alle trænerne og ledere frivillige og får ikke løn, men nogle foreninger har lønnede trænere og instruktører. Det er bl.a. derfor, det er forskelligt, hvad det koster at være medlem.

Børn og unge under 18 år

Børn og unge under 18 år, der er bosat i Høje-Taastrup Kommune, har mulighed for at søge økonomisk støtte til en fritidsaktivitet via BROEN Høje-Taastrup.

Støtten er primært målrettet økonomisk trængte familier, men du har også mulighed for at søge, hvis du ikke tidligere har gået til fritidsaktivitet og ikke tidligere har modtaget økonomisk støtte.

Læs mere om BROEN Høje-Taastrup og mulighederne for støtte.

Har du spørgsmål eller brug for hjælp kan du kontakte fritidsvejlederne på fritidsvejledning@htk.dk eller telefon 21161823 (Camilla) og 40236708 (Julie).

Psykisk sårbare voksne

Alle psykisk sårbare voksne, der er bosat i Høje-Taastrup Kommune, kan søge fritidspas hos Sundhedsfællesskabet.

Det kræver, at du har en kontaktperson i socialpsykiatrien, dit lokale sundhedscenter, jobcenteret eller lignende, som har henvist dig.