Skip til hoved indholdet
    Hjem Om kommunen Presserum Nyheder og aktuelt Nyt kunstværk i Taastrup Svømmehal

Nyt kunstværk i Taastrup Svømmehal

Taastrup Svømmehal har indviet et nyt kunstværk, skabt i et samarbejde mellem glasformgiver Maria Sparre-Petersen og arkitekterne Isak Worre Foged og Vasiliki Fragkia ved Det Kongelige Akademi.

Fem personer står foran kunstværket Trace Pavillon i Taastrup Svømmehal.

Taastrup Svømmehal har indviet kunstværket Trace Pavilion. Fra indvielsen ses her f.v. centerchef for Fritid & Kultur Poul Knopp Damkjær, glasformgiver Maria Sparre-Petersen, der er en af skaberne bag værket, formand for Fritids- og Kulturudvalget Toke Elling, udvalgets næstformand Melis Aydin og idrætsfaglig leder Peter Christensen.

Taastrup Svømmehal har indviet et nyt kunstværk. Værket har titlen Trace Pavilion og er skabt af Maria Sparre-Petersen, Isak Worre Foged og Vasiliki Fragkia som en del af deres forskning i Forskningsklyngen Material Studies ved Det Kongelige Akademi - Arkitektur, Design og Konservering.

Værket er lavet af glas fra brugte vinduer, som er høstet i forbindelse med en vinduesudskiftning på en af Akademiets bygninger og genfortolket i en ny æstetisk sammenhæng. Høje-Taastrup Kommunes Kunstudvalg har støttet transport og opstilling af værket i Taastrup Svømmehals atriumgård, hvor det kan opleves mens man svømmer.

Formand for Fritids- og Kulturudvalget Toke Elling indviede Trace Pavilion den 31. januar i forbindelse med svømmehallens stilleaften. Her fortalte Maria Sparre-Petersen også om de tanker om genbrug og bæredygtighed, som er kendetegnende for værket.

Trace Pavillon kan opleves i Taastrup Svømmehal's åbningstider fra Hal 1 morgen og aften, mens det er mørkt.

Hold dig orienteret om Høje-Taastrup Kommune

Rådhusstræde 1