Rengøring af kommunens ejendomme varetages af Høje-Taastrup Kommunes eget rengøringspersonale.
Rengøring
Ud over rengøring af kommunens egne ejendomme, gør Rengøringsafsnittets personale også rent i ejendomme, som kommunen lejer. Rengøring i boliger på plejehjem og kulturcentre varetages dog ikke af Rengøringsafsnittet.
I alt bliver der gjort rent på et areal, som svarer til ca. 200.000 m² (bruttoareal).
Fastlagte rengøringsbeskrivelser
Rengøringen bliver udført efter fastlagte rengøringsbeskrivelser, og standarden af rengøringen er tilpasset i forhold til anvendelsen af de forskellige lokaler og bygninger. Rengøringsstandarden er vedtaget af Byrådet.
Hovedrengøring bliver som hovedregel udført én gang om året.
Herudover udføres også weekendrengøring, i f.eks. haller, retablering og opskuring af gulve, håndværkerrengøring, vinduespolering og tæpperens.
Miljøvenlige rengøringsmidler benyttes
Der bliver primært brugt miljøvenlige rengøringsmidler, og rengøringsmaskiner bliver brugt, hvor det er muligt. Ved udbud af rengøringsmidler, papirvarer samt måtteservice bliver der stillet krav til leverandøren om miljøvenlig produktion.
Personalet er veluddannet
Rengøringspersonalet er veluddannet og har fået grundig instruktion i rengøringsmetoder, dosering og anvendelse af rengøringsmidler, brug af rengørings-vogne og maskiner. Rengøringspersonalet gennemgår grunduddannelse i erhvervsrengøring, og de har alle fået en grundig gennemgang af rengøringsbeskrivelserne og sikkerhedsforskrifter.
Spørgsmål om rengøring
Hvis du har spørgsmål til rengøring af kommunens ejendomme, er du velkommen til at sende en mail til Rengøringsafsnittet